شناسه خبر : 105007
یکشنبه 07 آبان 1402 , 09:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاریخ سازی "فرزندان ایران" با کسب جایگاه دوم بازی‌های پاراآسیایی

کاروان جانباز و توان یاب ایران با ۲۱۰ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی مردان و ۱۱ رشته ورزشی زنان در این رویداد مهم آسیایی شرکت کرده بود که سهم ورزشکاران مرد در مدال آوری برای کاروان ایران ۸۹ مدال وسهم زنان نیز ۴۰ مدال بود و ۲ مدال نیز در بخش میکس...

فاش نیوز - کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲، با کسب ۱۳۱ مدال رنگارنگ شامل ۴۴ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز برای اولین بار در جایگاه دوم بازی های پاراآسیایی قرار گرفت و تاریخ ساز شد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، صبح امروز و پس از پایان رسمی چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو، کاروان جمهوری اسلامی ایران که با نام “فرزندان ایران” در این رویداد شرکت کرده بود، با کسب ۱۳۱ نشان رنگارنگ ( ۴۶ طلا، ۴۴ نقره و ۴۱ برنز) پس از کشور چین، میزبان این بازی ها، در جایگاه دوم جدول رنکنیگ نهایی قرار گرفت.

چین میزبان با ۵۲۱ مدال ( ۲۱۴ طلا،۱۶۷ نقره و ۱۴۰ برنز) در جایگاه اول قرار گرفت و ژاپن نیز پس از ایران با ۱۵۰ مدال ( ۴۲ طلا، ۴۹ نقره و ۵۹ برنز) سوم شد.

کشورهای کره جنوبی، هند، اندونزی، تایلند، ازبکستان، فیلیپین و هنگ‌کنگ نیز به ترتیب در جایگاه چهارم تا دهم جدول رنکنیگ این دوره از بازی ها قرار گرفتند.

در این بازی ها ۳ هزار ورزشکار از ۴۳ کشور آسیایی حضور داشتند و ۲۸ کشور موفق به کسب مدال شدند که در مجموع ۵۰۲ مدال طلا، ۴۹۹ مدال نقره و ۵۷۲ مدال برنز توزیع شد.

ایران با ۲۱۰ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی مردان و ۱۱ رشته ورزشی زنان در این رویداد مهم آسیایی شرکت کرده بود که سهم ورزشکاران مرد در مدال‌آوری برای کاروان ایران ۸۹ مدال وسهم زنان نیز ۴۰ مدال بود و ۲ مدال نیز در بخش میکس بدست آمد.

فاطمه بیات با ۱۳ سال سن در رشته شطرنج توان یابان و اسدالله عظیمی با ۶۴ سال سن در رشته پارادوو میدانی، جوان ترین و مسن ترین ورزشکاران کاروان "فرزندان ایران" بودند.

در این دوره از بازی ها ایران برای اولین بار در رشته پاراوزنه برداری بانوان و نیز شطرنج توان یابان نماینده داشت و به صورت عمومی رشته های پاراکانو و پاراتکواندو نیز اولین حضور خود در بازی های پاراآسیایی را تجربه می کردند که در هر دو رشته کاروان ایران نماینده داشت و موفق به مدال آوری شد.

روند افتخار آفرینی برای کاروان "فرزندان ایران" با مدال برنز سارا عبدالملکی در رشته پاراکانو آغازشد که این مدال افزون براولین بودن در کاروان ایران، اولین نشان توزیع شده در تاریخ بازی های پاراآسیایی در اولین حضور رشته پاراکانو بود و آخرین مدال کاروان ایران نیز به نام تیم فوتبال نابینایان ثبت شده که موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی این دوره از بازی ها شدند.

حضور ساره جوانمردی، ملی پوش پرافتخار کشورمان در این دوره از بازی ها که در کسوت مادر- قهرمان به عنوان پرچمدار کاروان و نیز شرکت کننده در رقابت های پاراتیراندازی اتفاق افتاد، توجه برگزار کننده و رسانه ها را به خود جلب کرد و مراسم اهدای مدال نقره این ملی پوش با همراهی کودک سه ماهه اش، از دیدنی ترین و جذاب ترین صحنه های این بازی ها بود.

همچنین حضور زهرا نعمتی، کماندار پرآوازه ایرانی که به تازگی در بازی های آسیایی نیز حضور یافته بود، و همین طور کسب دو نشان طلا و یک نقره از موارد مورد توجه رسانه ها و برگزار کننده بازی ها بود.

کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو با شعار ایمان، ایران، افتخار، با نام "فرزندان ایران" و به سرپرستی نمادین آوا الداغی فرزند گرانقدر شهید حمیدرضا الداغی که به "شهید غیرت" نیز معروف است، و نیز سرپرستی دکتر کمال جوانمرد در این دوره از بازی ها که از ۳۰ مهر تا ۶ آبان ماه برگزار شد حضور داشت.

جمهوری اسلامی ایران در مجموع چهار دوره حضور خود در بازی های پاراآسیایی موفق به کسب دو عنوان چهارمی در بازی های پاراآسیایی گوانگجو ۲۰۱۰ با (۲۷ طلا، ۲۴ نقره، ۲۹ برنز) و بازی های پاراآسیایی اینچئون ۲۰۱۴ (۳۷ طلا، ۵۲ نقره و ۳۱ برنز) شد.

در سومین دوره این بازی ها که به میزبانی جاکارتا و در سال ۲۰۱۸ برگزار شد ایران برای اولین بار توانست با کسب ۵۱ طلا، ۴۳ نقره و ۴۲ برنز در جایگاه سوم قرار گیرد.

دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه ای کسب ارزشمند و تاریخ ساز مقام دومی بازی های پاراآسیایی هانگژو توسط فرزندان ایران را تبریک گفتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi